vrijdag 24 januari 2014

Moet ik alles nog zelf maken..... #realiteit

Ik krijg tegenwoordig de meest 'aparte telefoontjes' uit het westen des land...en die vinden plaats door onzekerheid aangaande keukens... vreemd dat de meest gelouterde mensen denk ik dan, een bevestiging zoeken..... 



De ambachtelijke mens is zoekende, zoekende naar bevestiging en antwoord.... de kokende kok wordt geanalyseerd en moet enigszins begrensd worden. De kok mag eigenlijk geen koker meer zijn, maar een manager.... maar dat kan eigenlijk niet...  een echte kok wil koken, heeft oog voor kwaliteiten en weet van de inkoop. Maar de boekhouding van een bedrijf moet lopen hijgen, hijgen in de nek van de creatieve kok...hijgen in de nek van de maître  de sales-afdeling moet verkopen....en de interne communicatie moet transparant zijn. en dan krijg je een gecontroleerd plaatje binnen deze tak....de spil is een 'hijgende boekhouding... die de vinger op de pols houdt.... en dan kunnen de 'creatieven hun gang gaan, onder toezicht, zo heb ik jaren gewerkt... en ze houdt soms nog steeds de vinger op de pols ;-)

Ik moet de tijd opnemen die het kost om gerechten te produceren... en of dit normaal is werd er gevraagd..... eigenlijk niet te beantwoorden, want de één is de ander niet.... .de één is soms sneller, de ander weer efficiënter...
Een bedrijf is opdrachtgevend over hetgeen zij wil aangaande concept.... zo eenvoudig is het.... en daar wordt het personeel op aangepast..en de werkzaamheden.. wat een eenvoud... of misschien toch niet.... en moet het 'wiel' opnieuw uitgevonden worden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten