dinsdag 21 januari 2014

Het meest ultieme gerecht.... maar dan anders

Na een dag in de 'buitenlucht' doemen mij ineens visioenen op van witbrood 'verzadigt' met een mooie jus, een jus van het varken.... je begint trek te krijgen....


Nu weet ik dat Jol, nasi heeft gemaakt met als toegevoegd vlees, hamlappen, dus er is een mooie jus aanwezig binnen ons bescheiden huisje... nu ik vanavond toch op zoektocht moet naar mijn ooit verworven svh-diploma kok.., binnen de svh is men zoekende, naar dit document, maar ik doe een persoonlijke zoektocht binnenshuis, neem ik gelijk de 'gekoelde ruimten' even mee, het witbrood ligt al klaar... want ik wil even 'dippen...



Gek is dat.... ik kan intens genieten van een lekkere jus, van hamlappen met alleen witbrood en ik zal waarschijnlijk niet de enige zijn, maar om dit ter kaart te stellen, zal veel creativiteit vereisen ...maar het zou wel kunnen mits de omschrijving er toe doet: Zacht geïnfuseerd Batard brood met vleesintensen en knapperige molsla. Een mooie omschrijving van een gerecht, daar kun je minimaal € 15,- voor vragen, eigenlijk gewoon een plak brood met jus.... maar dat was toen, gelukkig..... ik hoop dat de archieven van de svh beter geordend zijn dan de mijne... ik neem nu eerst maar even een broodje.... met echte jus... 


1 opmerking: