zondag 20 februari 2011

Giethoorn, onder Siberische koude....

Op zondag een vrije dag en wat ga je dan doen, op bezoek bij familie.., uit eten.., thuis blijven.., geen idee. Ik wordt trouwens knap depri.. van deze temperaturen, kom op lente....!! Enfin toch maar even op pad en dan heb ik het geluk dat wij op familiebezoek kunnen bij mijn broer. De trotse mede eigenaar van een horeca establishment binnen het Hollandse Venetiƫ, het dorpje Giethoorn. Even aanschuiven aan de 'stamtafel' en gewoon even lekker lullen over de horeca in het algemeen, de leveranciers en de nieuwe 'dingen'.

Beiden hebben wij er ooit voor gekozen om te koken en beiden zijn wij ooit goed terecht gekomen, maar de meest grote ommezwaai heeft mijn broer moeten maken binnen ons gezamenlijke horeca verleden. hij heeft namelijk zijn gebruikelijke horeca vocabulaire moeten bijstellen, zo ook de tonatie (naar medewerkers) en zijn stemvolume. Reden hiervoor was toen de vernieuwing van de keuken, de geplaatste Palux keuken moest gezien laten worden aan de gasten wat tot gevolg had dat er een 'open keuken' moest komen en dit geschiedde enkele jaren terug. Mijn conclusie aangaande open keukens werd toen gelijk bijgesteld, het schept niet alleen vertrouwen bij gasten maar heeft ook een grote rol betreft interne 'nette' communicatie binnen de keuken. Jaloers, ja soms wel, maar ik kan gelukkig nog lekker tekeer gaan zonder dat iemand het hoort. Waar ik wel van geil is de salamander binnen zijn keuken, ook zo'n gadget van palux.







Was even gezellig, maar de volgende keer weer op terras, met een wijntje en een bordje Gieters lam en dan naar mensen kijken. Open keukens zijn een must...........!!!!!!!!

1 opmerking:

  1. open keuken is een must, moet er wel netjes gewerkt worden en de mogelijkheid hiervoor zijn!!
    Groet,
    MMM

    BeantwoordenVerwijderen