maandag 10 november 2014

Vernieuwen... of toch maar niet...

De #Telegraaf, u weet wel, dat krantje die alle 'hoegenaamde' notabelen binnen Nederland 'stiekem' lezen had een verdomd goed artikel afgelopen zaterdag... over het 'overleven' van cafeetjes die nimmer een trend hebben gevolgd... en dat emotioneerde niet alleen mij... maar blijkbaar ook u... mijn blog kreeg het zwaar...terwijl ik een doorgeef luik was.... van de Telegraaf...



De gebroeders Belt willen liever geen 'vreemdelingen'... vandaar zal ik mijn verhaaltje moet bijstellen... dit cafeetje wordt bestierd door een waard die zijn gang gaat, nimmer is er iets gedaan 'ter verfrissing'... de waard rookt.... de waard is een dorpeling... echter.... de Moespot is uniek en helaas de uitbater ook. Snelle mensen vinden hier niets en zijn ook niet welkom... gij moet oog hebben voor het oude, gij moet verstand hebben van oude verven.. gij moet geïnteresseerd zijn  in de medemens.... en misschien dan kun je even aanschuiven... komt de uitbater erbij zitten....

De Moespot.... 'k kom er niet dagelijks.... maar ik hoorde van Rein... dat wij als mens tradities moeten behouden... dus we gaan frequenter.... en zo ook op oudejaarsdag.... 

De Moespot is alleen voor hun die oog hebben voor het 'voor' oude details.... en oog hebben voor de uitbater.... en dat zijn er gelukkig niet veel meer.... want de mens is te druk met haar eigen ding..... en laten we dat zo houden.... kunnen de echte genieters nog even nagenieten bij bedrijfjes als de Moespot...... 

Altijd alles willen vernieuwen zonder oog naar weleer kan vaak ook averechts werken.... 'k weet wel dat er meer ballen voor voor nodig zijn om het oude te respecteren en daar iets mee te doen....maar alles staat of valt bij de uitbater.... en dat is interessant...

Gij die een etalage mens is.... moet mij nu ontvolgen... want die heeft geen oog, begrip en respect over wat is nu schreef.... dit is namelijk voor mij emotie... en niet van deze wereld nu..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten