maandag 24 november 2014

#dromennajagen ... #fictief

'k kan een beetje tekenen dus waarschijnlijk ook wel schilderen....binnenkort eens oefenen.. want eigenlijk wil ik later 'kunstschilder' worden... een eigen ruimte om te kladderen en te kliederen.... niet zo moeilijk toch.... 'k kan ook een beetje koken heb ik bemerkt... zoals velen.... met mij... allemaal niet zo moeilijk toch...


Altijd nadenken zegt men voor gij iets begint.... en dat heb ik gedaan.... de buitenkeuken kan dienst doen als 'creatieve ruimte' en ik ben al benadert door een galerie.. die mijn schetsjes wel spannend vond..... 


Heb mij verdiept in de ''stromingen' dus kan meepraten met de 'liefhebbers' en de 'makers' dus drempels zijn er niet meer.... 'k wil gewoon lekker bezig zijn als kunstenaar.... de beste verf, de beste penselen, doeken, de beste ''ezel'... en nog meer van zulks.... 


Jol weet dit nog niet dus hier mag niet over gesproken worden.... het plaatje is namelijk nog niet helemaal rond... ik weet wel alvast van de 'verven' geen waterverf maar de echte...




Wel heb ik alvast de basis-outillage besteld om uit de voeten te kunnen....  om mijn 'droom' invulling te geven....

Maar toch begin ik te twijfelen... 'k inderdaad misschien wel een beetje tekenen en schilderen, maar hoe verkoop ik de schilderijen...  maar dat blijkt de galerie-houder te gaan doen, terwijl hij ook hetgeen gaat bekostigen aangaande materialen die ik nodig ben om te kunnen 'creatieven'... 

Enfin we kunnen ons ding gaan doen.... de beste materialen, de beste verfsoorten... en dan gewoon lekker te keer gaan.... de ene na de andere creatie komt ter doek.. de mooiste creaties (zou ik kunnen vinden).. alleen de verkoop blijft achter.... 
Wat dan, hoe komt dit.... ik schilder mij de tyfus.... de doeken kosten weinig, vanaf € 200 maar de afname blijkt nihil.... de galerie wordt matig bezocht.... Alle stromingen zijn terug te vinden binnen de werken maar helaas.... waar ligt dit aan...
En dan begint het.... te hoge kosten aangaande verf en doeken... kijken naar vervangers...concessies gaan doen... alles moet goedkoper... dus snijden binnen kwaliteiten...  groupon??

Aan welke factoren zou dit kunnen liggen denk ik dan, voordat ik ga beginnen... aan mij omdat ik maar een beetje kan schilderen, door mij omdat ik niet bekend ben binnen de kunstwereld, door mij omdat ik geen ondernemer ben... door de galerie-houder die mij niet verkoopt, door de galerie zelf die beleving mist....  door een boekhouder zoals Jol die je voortdurend in de nek loopt te hijgen (zakelijk).... over de inkoop... wat creatief-dodelijk is...

Stel deze droom toch nog maar even uit.... ga ooit wel eens schilderen.... maar gewoon voor het plezier en stel voor dat je hier 'een pijpje van kan laten roken' dan is dat mooi meegenomen.
Dromen moet je houden.... maar moeten plezierig zijn.... 'k zal eerst het huis moeten schilderen voordat ik aan 'kunst' begin.....en dat is een drempel....'k kan namelijk geen kwast vasthouden.... als het om functioneel schilderen gaat....  ;-)

Creatieve beoefenaars.... die tevens boekhouder zijn.... kan dat vanuit één hoofd....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten