donderdag 21 augustus 2014

Neem in Godsnaam een hobby....

Professioneel koken kan veel energie van een mens vragen...je begeeft je vaak tussen vier muurtjes en vanuit daar moeten die vele gasten iets voorgeschoteld krijgen....vaak is dat een hele klus... maar kok zijn is en blijft een creatief en 'open' beroep.... het vergt een bepaalde levensvisie...



Maar om te kunnen balansen tussen werk en privé.... moet je iets anders gaan doen, 'k hoor teveel 'koks' die geen raad weten met hun vrije tijd...
Ik houd u op de hoogte van mijn #buitenkeukenproject..... maar dat is niets meer dan een hobby...... ik kook graag maar ik timmer ook graag... ik mag graag nadenken over, hoe je iets kunt maken en of dit te realiseren is......


Zoals u weet maak ik een eenvoudig ''demontabel' deurkozijn....en ga ik de buitenkeuken dichten met plexiglas...... spannend.... nee, ontspannend...privé... houd ik mij naast de gezinszaken.... bezig met zulks... en dat ontspant...


Ik koop geen deur ter afsluiting..... 'k probeer de deur zelf te maken.... een lichtgewicht die binnen het kozijn moet kunnen draaien.... zo verzet ik mijn zinnen en leer ik veel.... over al het andere, van wat ik interessant vindt....de deur gaat zo'n zes tientjes kosten.... en ook dat is interessant.... want een buitendeur kost al gauw zo'n tweehonderdvijftig euro... en ook daar mag ik graag over nadenken.... 

Jonge koks moeten kunnen relativeren en doelen hebben naast het koken... hobby's nemen... om de hoofden leeg te maken...... koken is het mooist wat er is.... maar er is meer...... veel meer.......om voor te leven.... maak maar eens een deurtje.... je weet niet wat je overkomt... ;-))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten