vrijdag 29 augustus 2014

Blind vertrouwen of gezond verstand... #feiten

Blind vertrouwen of gezond verstand staat hierboven...... en dat kan soms een issue zijn... Als chefkok heb ik 'vertrouwelingen' om mij heen, die ik heb leren kennen binnen de loop der jaren.. en waarvan ik hun waarde aangaande bepaalde beslissingen.... laat meegaan... 'k heb een bepaald zakelijk vertrouwen in hun die.... mij 'allround' houden..... let wel.... ik opereer nimmer zonder 'concurrerende' partijen....

Sinds enkele jaren... had ik iets meer tijd om ook privé wat meer tijd aan deze materie te besteden.. dus vraag je dan offertes aan...  als je aan het hobbyen bent zo ook voor de 'demontabele glaspartij van de buitenkeuken ... en dan vraag ik mij weleens af.... controleren leveranciers wel eens hun 'toeleveringsbedrijven'....



Jaren geleden verhuisden we de 'toedoende' inkoop' van drie hotels van de ene naar de andere groot leverancier....en wat mij altijd is bijgebleven.... nadat alles was gedaan... een pak closetrollen.... hetgeen was waarop de deal zou kunnen  blijven steken... alle netto-netto prijzen waren voor elkaar... maar het 'poeppapier' van hetzelfde merk koste drie maal zoveel.... als bij de leverancier voorheen. later 'bleek' dit een ''foutje'' te zijn binnen 'hun winkel'... en dat is merkwaardig... dus pas op.... een foutje is zo gemaakt...

Zomaar een foutje...dat kan, maar wees alert.... 'k wil ons 'buitenkeukentje' demontabel afdichten voor de koudere maanden.... dus iets bedacht... over nagedacht... 'geïnformeerd via het internet' en dan moet ik soms toch nog schrikken....

Daar waar de horeca waakt voor inkoop en verkoop, zijn sommige detailwinkels te goed van vertrouwen..ik gun de plaatselijke leveranciers echt alles.....  maar als ik  plexiglas kan kopen via internet.... wat mij dan € 1400 zou kunnen besparen... dan denk ik dat de plaatselijke leverancier genaaid' wordt... door hun toeleverancier...
Hierbij vergelijk ik geen appels met peren... #blijftopmerkelijk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten