dinsdag 26 juni 2012

Zomaar ergens binnen de EU....

Wij weten allemaal dat wat er gebeurd is binnen de horeca geen stand kan houden..... maar het verleden als leidraad nemen als leidraad voor de toekomst... is een gepasseerd station..


En toch.... ik weet dat er mensen zijn... die zich zorgen maken over de horeca.... mensen met een grote rugzak.... en daarom ben ik benieuwd wat het 'biografisch denkwerkje wat nu gestalte krijgt... ergens binnen... een dorpje in Frankrijk... waar weinigen van weten 



Ik ben geraakt door de biografie van Steve Jobs.... dat verhaal heeft impact gehad.. op mijn visie.... maar ik ben ook benieuwd als het najaar zich aandient.... en er een biografie op de markt komt die de komende horeca generaties tot inzicht zal brengen... Ikzelf blog via de computer, tablet.... of phone.... maar ik weet dat sommigen nog bloggen via postduiven... en 
dan wordt het interessant... er bestaan nog mensen die geen concessies doen.... een biografie moet eindigen met een 'boodschap'.... vanuit 'gebiologeerde'... dat is een visie.. een handvat voor hun die nog willen en moeten vlammen..... vanuit een motivatie.....



Het Nederlands 'twaalftal' is ten onder gegaan.... en dan is de 'afrekening' gemakkelijk te presenteren aan de 'coach'...maar wie wil er nog coach zijn van een team 'met alleen maar ego's'.. niemand toch..... en zo is het ook binnen de horeca.... als de coach geen respect heeft... wat dan.... Vanmiddag ontmoete ik iemand van Unilever..... terwijl hij er prat op gaat dat dat een kookboekje... belangrijk is omdat Onno Kockmeyer hier gerechten in prijs geeft.. maar het probleem is... niemand kent deze kok...deze 'topchef'...de generatie die eraan zit te komen heeft hier geen betrokkenheid bij.... en kent deze mensen niet eens..... en dat is interessant waar je ook zit binnen Europa.... Wij koesteren onze bereidingen..... maar dat is op persoonlijk vlak..... Topkoks.... zijn de televisiekoks... daar kijken de komende generaties naar..... die hebben invloed... en de over de rest kun je bakkeleien vanaf een balkon... ;-)
Ik ben echt benieuwd,,,,,, 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten