woensdag 6 juni 2012

Zijn wij altijd eerlijk.. ;-)

Als je hebt 'mogen' werken met coquilles, ganzenlever en truffel..... wat blijft er dan nog over... ik blijf het vermakelijk vinden.... het stukje in de Telegraaf...op de zaterdag, waar een ''Topkok''... zijn of haar geheimen prijsgeeft als hij of zij iets klaarmaakt voor vrienden en of familie..... maar wat eet hij of zij na de dienst......





Nu ken ik maar twee Topkoks binnen Nederland.... en van één weet ik dat hij houdt van Zaanse mayonaise... het liefst een hele tube... en dat is interessant.. want ook Topkoks blijken mensen te zijn met hun eigen 'rare' behoeften.... en ja, dat is vaak anders dan het lijkt.....


Gelukkig ben ik alleen maar een 'kok'.... en eet ik vaak na de dienst  's avonds laat éénvoudige pasta's..... maar ik ben ook altijd nieuwsgierig naar 'gemaksvoeding'.... want dat is en blijft 'hot' binnen de consumenten beleving... en daarom vanavond geen pasta.... maar... een kant en klaar product van de Lidl.... Currywürst (rookworst)..... en dat vind ik interessant..... Naast alle culinaire.... gemoedsaandoeningen...werd ik tijdens de vakanties in Duitsland een aanhanger van de..... bratwúrst.... gewoon met saus, kerrie en een broodje... en warempel... de Lidl speelt hierop in...... 'de beleving' ......







De smaak en beleving is misschien net iets anders als tijdens een vakantie.... maar verpakking is 'sterk'....dit durf ik wel te serveren thuis, ook voor vrienden....maar dan wel met het zakje kerriepoeder en het 'houten vorkje'.....  Geniaal hoe leveranciers.... nadenken... en hoe gemakkelijk het wordt gemaakt...voor de consument......alleen al door de  'verpakkingen'..... ;-))) Even in de magnetron en zie daar......



Wat eten koks thuis.... wat eet u thuis.... 'zonder vrienden'....... tot morgen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten