maandag 4 juni 2012

Wetenswaardig.. #SkyDrive #Gladinet #Cloud

Je hoort de afgelopen tijden steeds meer over 'cloudcomputing'....dataopslag in de 'cloud' dus eigenlijk op het Internet.... maar eigenlijk bij een bedrijf wat 'opslagcapaciteit' aanbiedt en als je hier eens in rond gaat neuzen dat blijkt dit best wel interessant te zijn. Onlangs las ik het magazine 'Computeridee'.... en daar stond een interessant artikel in over deze materie. Wij particuliere en zakelijke computergebruikers zijn vaak bang dat onze computers, laptops en of tablets kunnen crashen...... en dan ben je alles kwijt als je geen 'back ups' maakt van je data..op 'externe harde schijven.... vaak is een crash.... een ramp... alles kan verloren gaan....



Maar het is niet alleen het kunnen crashen van onze apparatuur wat een minpunt blijft.... ook het hebben van meerdere computers, laptops en tablets.... met elk hun harde schijven.... hun eigen dataopslag werkt vaak irritant..... Als ik bijvoorbeeld aan mijn 'recepturen' wil werken, moet ik de computer.... opstarten want deze staan niet op de laptop en of tablet..... Nu is dat thuis niet zo'n probleem.... want tegenwoordig hebben we vaak al draadloos Internet... en hierdoor kun je een thuisnetwerk instellen waarbij we de 'apparatuur' kunnen koppelen....



Stel.... ik wil deze 'wirwar' niet meer....ik wil een gedegen back up van alle data, wil met  of een computer, laptop, tablet of telefoon.... waar ook ter wereld bij mijn bestanden kunnen komen..... dan kan dat tegenwoordig..... op een eenvoudige manier...... en dat heb ik vandaag gedaan..... ik heb alles in de 'Cloud' gezet... bestanden, foto's en zelfs de 'backup' van outlook... en dat geeft rust.... waar ik nu ook ben..... ik heb alles bij de hand..... en vindt er een crash plaats van één der apparaten.... jammer dan.... maar alle data blijft behouden.
Nu zijn er veel bedrijven die 'opslagcapaciteit' aanbieden... zoals 'Dropbox', GoogleDrive, etc... maar ik heb gekozen voor SkyDrive.... van Microsoft.....  Je gaat naar SkyDrive.live.com en maakt een account aan met je Google ID....en wachtwoord, heb je deze nog niet dan maak je er eenvoudig één aan..... SkyDrive biedt zo'n acht GB gratis dataopslag aan..... als de account is aangemaakt.... richt je de 'verkregen ruimte' in als zijnde een 'vaste harde schijf'... dus met mijn documenten, mijn afbeeldingen... etc.... eigenlijk gewoon met de vertrouwde 'mappen'. 


Nu sluit je Skdrive..... en ga je naar 'Gladinet.com'..... en installeer je het gratis 'starterspakket' op iedere computer en of laptop die je hebt..... je volgt de eenvoudige installatie stappen.... en als er gevraagd wordt waar je data wilt opslaan.... dan kies je voor Windows SkyDrive...... 



We hebben nu opslag en tevens backup ruimte gereserveerd bij SkyDrive.... en op onze computers en laptops een nieuwe 'dataopslag' gecreëerd.... onder de knop 'computer'.... alle belangrijke bestanden, foto's... etc gaan we kopiëren naar deze opslagruimte...



Alles wat we nu opslaan onder 'My Gladinet Cloud Drive (Z:)' komt in de de opslagruimte van Skydrive te staan..... en daar kunnen we wereldwijd bij vanaf onze computers, onze laptops...vanaf welke computer dan ook en waar we ons ook maar bevinden, we hebben alles bij de hand.... rest ons nog één ding..... de download voor de tablet en telefoon..... 




En dan zijn we klaar.... nu hebben we een 'harde schijf' gecreëerd waar alles op staat en waar we ook zijn, we er altijd bij kunnen..... en deze is tevens een back up voor alle data........ interessant.... ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten