vrijdag 6 mei 2011

Thuis koken.............

Soms lees ik over 'het lekkerste gerecht' van de Chef, als hij of zij thuis kookt en dan begin ik lichtjes te zweten.........ik kook namelijk maar weinig thuis en het lekkerste gerecht wat ik thuis wel eens maak is 'mijn spaghetti' en dat is totaal geen culinair hoogstandje, maar wel verduveld lekker. De keren dat ik thuis kook is op één van de dagen dat Jolanda aan het werk is...en dan probeer ik er op de meest gemakkelijke manier vanaf te komen............gek is dat, want koken is mijn passie..........


Ik geniet trouwens sowieso meer van het eten als Jolanda dit heeft klaargemaakt, zij neemt hier ook de tijd voor en dat ontbreekt er bij mij wel eens aan als ik thuis kook. Ik houd er niet van om thuis te koken want dit kost me te veel tijd en de producten die je binnen de professionele voor het grijpen hebt staan mis je binnen de keuken thuis....en dat is natuurlijk logisch.....toch??

Natuurlijk heb je wel alle materialen tot je beschikking binnen de keuken thuis, maar dat blijkt bij mij geen optie om thuis alle tijd te nemen om je volledig in te zetten. Ik wil wel maar het lukt me niet om me hier volledig op te richten. De chef-kok bij ons thuis is mijn vrouw, zij kookt vol overgave, iedere dag opnieuw en daar heb ik respect voor. Ik wil hier eigenlijk alleen maar mee zeggen dat ik véél respect heb voor al die thuis-kokers die met vers werken, iedere dag opnieuw.......maar ja, een timmerman zal thuis ook wel niet zoveel timmeren....toch??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten