woensdag 4 mei 2011

Social media, toerisme en meer....

Bedrijven lopen achter aangaande de Social Media las ik op internet. Nu ging dit artikel over het toerisme en dat zal inderdaad waar zijn. Maar als ik zie wat er voorbijkomt aan bijvoorbeeld 'tweets' van de mensen en bedrijven die ik volg dan valt het inderdaad op dat er maar enkelen zijn die zich hier mee bezig houden en ik kan mij daar iets bij voorstellen, want de Social Media is een veel te vluchtig gebeuren, waar je tijd voor moet vrijmaken en 'tijd' hebben velen niet....

Van de vierhonderd mensen en bedrijven die ik volg op twitter stuurt zo'n 8% wel eens een tweet de lucht in, en van deze 8% zijn de meesten van msn-niveau. Ik denk dat het 'selecte groepje' wat zich hier echt mee bezig houdt, zich niet realiseert dat er maar weinig mensen op de hoogte zijn van wat er nu allemaal gebeurd via het internet.

Er is volgens mij maar een kleine doelgroep binnen onze maatschappij en dus ook binnen de horeca voor wie de Social Media 'tot gewoon' is verworden en dat zijn de pubers van nu, dus in mijn optiek zijn het alleen bedrijven als discotheken en bedrijven als de Mc Donalds die hier van kunnen profiteren.......
Want als je doelgroep vanaf dertig+ is dan is de Social Media tot nu toe tijdverspilling, deze doelgroep zal gematigd meedoen, maar dit zal nimmer rendement geven.

Ook lopen de opleidingsinstituten nog ver achter als je dit tot 'gewoon' wilt maken, de digitale infrastructuur is vaak wel oké, maar dan vraag ik mij soms af vanwaar al die boeken nu nog, die hadden allang in het museum moeten liggen. Trouwens sowieso, want arbo-technisch mag je de leerling toch geen acht kilo aan 'literair voer' in een schoudertas meegeven ;-)
Nee, mensen het is logisch dat er bedrijven zijn die nog geen gebruik maken van de Social Media want er bestaat totaal geen fundament voor dit gebeuren, het is te vluchtig, terwijl het voor 'eindverbruiker' 'statisch' zou moeten zijn.

De Social Media in het algemeen zou een voorbeeld moeten nemen aangaande het gebruik van e-mailadressen, bedrijven gebruiken e-mailadressen om hun contactenbestanden op de hoogte te houden van 'nieuws' en zo zouden ook sociale netwerken als Twitter en Facebook te werk moeten gaan. Naast de Mentions en DM zou er een 'tool' behoren te zijn waar de 'consument' zich op kan abonneren en die dan dus statisch is. Ik wil als consument alle info-tweets ontvangen van bedrijf X en op deze manier geïnformeerd worden ............

Geen opmerkingen:

Een reactie posten