woensdag 25 mei 2011

#Kenwerk on tour...............

Hè hè, eindelijk weer echt nieuws voor ons praktijkopleiders binnen de sector Horeca. Kenwerk komt naar ons toe en dat verheugt mij ten zeerste. Kenwerk gaat 'on tour' met een bus las ik op het web en wij, 'praktijkoplijders' mogen instappen.......voor een lesje, communicatie, objectief beoordelen, etc............
Dus snel op zoek hoe je kunt instappen en waar de instap plaatsen zijn, want hier houden wij van...... tot, tot...... ik een foto tegenkwam van de 'bus'. De bus blijkt namelijk geen bus te zijn maar een bestelbus zonder ramen en dat benauwd mij. Ik zou wel willen instappen maar ik heb een claustrofobie aangaande gesloten ruimten, binnen zulkse ruimten speelt mijn adhd ineens op en krijg ik last van talloze allergieën.....

Nou ja, met mijn communicatietechnieken zal het wel goed zitten, deze heb ik ooit opgedaan via diverse televisie en kookprogramma's. En aangezien mensen als Gordon Ramsay tot een voorbeeldfunctie zijn verworden binnen de kokerswereld, kunnen we het beste zijn communicatiemodel hanteren lijkt mij.........Leerlingen moeten gewoon hun snavel houden en doen wat er gezegd wordt. Doen ze dit niet dan brand je ze constant af tot op de grond en scheld je ze verrot, dit is tenminste de wijze die je vaak op televisie ziet. Zo moeilijk is het niet mensen ..... praktijkopleiders zijn als 'god' en hebben de wijsheid in pacht en o wee, als daar aan getornd wordt............ volgens mij heeft Kenwerk Ramsay ingehuurd en vandaar ook 'de bestelbus' zonder ramen.......want anders stapt er niemand naar binnen.....

Enfin, het is niet alleen meer Robert ten Brink die ons land doorkruist....met een bus..... nu ook Kenwerk, je hoeft niet in te stappen maar het mag.............. maar kijk wel uit!!!!!
Toch vreemd, want alle praktijkopleiders hebben een 'zware opleiding' achter de rug waarbij de didactiek en pedagogiek er ingehamerd wordt en nu krijgen ze dus een update, de te zachte communicatiemethodieken blijken waarschijnlijk niet meer te werken..................


Communiceren binnen de horeca is toch niet moeilijk........................of toch wel...........??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten