zondag 25 juli 2010

Mooie omgeving

Gisteren een beetje aan het 'rondkarren' geweest om de omgeving te ontdekken.
Mooie omgeving met veel velden met zonnebloemen en rustieke plaatsjes.
Ook nog even aan het vissen geweest in de Marne, maar helaas dit koste mij de hengel en dit kwam niet door een 'superforel'.
Het is nu vroeg in de ochtend terwijl ik dit blog, ik stop nu, omdat er eerst brood op tafel moet komen. Ik heb geoefend: 'trois banquettes' en verder moet ik mij kunnen redden met het 'Frans' wat wij in de keuken weleens gebruiken!



















































Gelukkig dat ik handen en voeten heb, want zelfs het eenvoudige: trois banquettes' werd niet geheel begrepen en met: confit de canard, saumon marineé, foie grass en sandre fumeé kom je binnen de ochtend ook niet ver. Ik denk niet dat Jolanda en de jongens zitten te springen om een stokbroodje met gekonfijte eend, eendenlever of gerookte snoekbaars samen met een kopje thee of koffie.
Vandaag toch maar eens de woordenboeken doorspitten!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten