donderdag 15 juli 2010

Logica, niet altijd logisch!

Logica binnen de praktijk!!

Ja, dat is logisch, een vaak geopperde opmerking en of antwoord op een gestelde vraag.
Maar weet wel dat logica een unieke intrepetatie is en persoonsgebonden.
Wat voor ons logisch is, is eigenlijk helemaal niet logisch binnen het algemene, wij leggen geen bevroren producten op verse producten.
Logisch, ja voor U en voor mij, terwijl wij dan denken dat iedereen dit logisch vindt berusten wij. Logisch is ook dat bij hoge kamertemperaturen, de verwerking van koelverse artikelen efficient moet gebeuren.
Logica is een geestgebonden inzichtelijkheid van situaties die persoonlijk worden geïntrepeteerd.
Logica leren is een praktijkgerichte ontwikkelingsfase die na het theoretische leerproces komt. Iets is logisch als het ondervonden wordt, zowel positief als negatief.
Het is voor mij logisch dat als een kok diepvrieswaren op koelverse produkten legt voor transport, hij of zij beter een 'deurtje' verder kan gaan kijken.
Logisch is dat er wordt gedacht aan de invulling van werkdagen waar 'chefs' daadwerkelijk nodig zijn, of toch niet, zijn de komende chefs 'Wouter Bos' volgend en is dit logisch binnen de horeca?
Logisch voor mij is dat er een totale ommekeer heeft plaatsgevonden aangaande kennis, normen en waarden, discipline en inzichtelijkheid.

Logica bestaat niet meer voor de opkomende generatie, vandaar dat ik iedere collega binnen de horeca, uitzonderingen daargelaten, ga beschouwen als zijnde 'onlogisch', tot het tegendeel bewezen is en dit geldt voor leerlingen, maar ook ook voor zelfstandigen en leidinggevenden.
Mijn logica komt niet meer overeen met aankomende generaties en generaties die nu hun logica doorgeven.

Horeca behoedt U voor te komen generaties, wat wij voorheen logisch achten is niet meer, logisch is dat ik nu met vakantie (Frankrijk) wil en wat er verder gebeurd mij een worst zal zijn, logisch of niet logisch, dat is aan U???

Geen opmerkingen:

Een reactie posten