maandag 5 juli 2010

Het vakantiegevoel???

Vandaag was een dag dat je meerdere collega's ontmoet tijdens het grote werkoverleg van onze bedrijven, altijd op de eerste maandag van de nieuwe maand.
Al pratend over de 'gang van zaken' na het overleg komen dan ook de privé spelende zaken aan de orde, het is nu juli dus de vakanties zitten eraan te komen.

Mensen praten privé veel over de te komen vakanties maar dit boeit mij niet, ik heb zelfs persoonlijk geen idee waar we belanden dit jaar. Ik heb al vakantie als ik de telegraaf lees op een door de weekse ochtend met een kop koffie en een opgestreken parasol om 7.30 uur.
Vroeg opstaan, de krant pakken en koffie zetten en dan naar buiten gaan is vakantie.

Ik wil geen vakantiegevoel waar ik geen controle over heb, geen stress en gedoe van inpakken van koffers. Vakantie behoort ontspanning te geven en lukt dit niet, dan ga ik het liefst niet.
Al die gestreste mensen die lopen te zeulen met hun volgepakte koffers en verhit raken van hun te vol bepakte auto's.
Vaak zijn mensen al gestrest voordat ze gaan en dan word ik niet goed, vakantie houden is belangrijk gemaakt binnen onze maatschappij, maar wat voor een gedonder kan het geven.
De ingerichte vakantieweek brengt wat de natuur ons geeft, regen en of zon en vaak afzonderlijk
Mensen uw vrije dagen moeten vakantiedagen zijn, die richt je in zoal het jouw betaamd en het willen kunnen zeggen dat je in Italië, Egypte of Andorra bent geweest is aan de dommen, zij hebben lopen zeulen met de te zware koffers etc en hebben een verhaal nodig.

Vakanties zijn er ter ontspanning, dit geldt voor een ieder mens, maar dit berust niet op waarheid. (teveel komen terug met stres, heb ik ooit gelezen)
Echte vakantie is om zonder inspanning, kunnen genieten van de tijd besteed aan privé binnen een 'andere situatie maar dit gebeurd vaak niet.
Ben ik blij dat ik niet hoef te boeken, elke vrije dag is voor mij een vakantiedag, helemaal binnen deze jaargetijde.

Ik begin moe te worden over al dat 'gelul' over vakanties, welterusten!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten