maandag 19 januari 2015

Doen we het allemaal goed... #geenidee

Waarom doet de één het goed en de ander iets minder binnen de horeca..... 't blijft je bezig houden. Prijs-kwaliteit verhouding, duur, goedkoop..trendy...gedateerd..formeel...informeel.. 
Hoe verkrijg je een stabiel horecabedrijf.... moet je eerst kijken naar je doelgroep ?



Pas je hier de ambiance op aan.....


Kies je voor kwaliteit binnen de service.... 


Geef je hierdoor beleving.....




En laat dan een keuken hierop inspelen.....


'k weet wel dat binnen de gastronomie bedieningsmedewerkers een hele grote factor zijn aangaande succes formules, daar waar jaren geleden de keukens een boost hebben meegemaakt, zou er een herhaling moeten plaatsvinden binnen het vak der bedienden... zij zijn namelijk het 'visitekaartje' binnen een bedrijf... mits al het andere klopt. 
Een bediening zonder vakbekwaamheden is aardig....voor een eetcafé... maar ik denk dat er voor de schermen toch wel mensjes moeten rondlopen die gastvrijheid hoog in het vaandel hebben en een gezonde drang hebben om kundiger te zijn dan de gemiddelde gast aangaande wijnen en meer van dat genot.
Alleen wit en rood.... zoet en droog is uit den boze.... zij weten wat er verkocht kan worden..

Een keuken kookt voor een doelgroep of vaak voor meerderen.... kijkt naar de gasten en handelt hierna..zoekt naar passende kwaliteiten.... maar nimmer ego strelend...

Eigenlijk lijkt het vaak eenvoudig.... maar dat is het niet.... wel heb ik geleerd om mensen te selecteren op karakter, niet op scholing en of ander schriftelijk bewijs...de mens nu hangt te veel aan functionaliteit binnen een soms eigen geschapen hiërarchie binnen een  bedrijf, terwijl een bedrijf soms vaak te klein is om dit te kunnen verwezenlijken...

Steek je armen uit de mouwen...denk mee en doe....de horeca is praktijkgericht.... wees binnen de bedieningswereld een witte duif en dan kunt u goud verdienen....
Binnen de keukens moeten mensen zich gaan bewijzen.... maar ook daar is er een goede boterham te verdienen...

Echter.... denk aan het bedrijf...en wees loyaal aan het bedrijf...als zijnde medewerker... wees bewust van je doen en laten.... ga eens voor de spiegel staan en vraag dan wat je meerwaarde is....vraag je eens af doen we het goed.... of kan het beter....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten