woensdag 17 oktober 2012

Op de derde plaats... #evenwennen ...

Lees net 'even' op Internet dat het boek 'Wynand' ietwat stof doet oplaaien... aangaande belangrijkheid van bepaalde elementen binnen de horeca.... en dat is niet raar natuurlijk als er gezegd wordt dat de keuken op de tweede plaats komt aangaande 'belangrijkheid'...


De mens voor de schermen wordt beoordeeld... als zijnde.. belangrijkst... al kunnen zij, door arrogantie... een 'gezellige avond van gasten' .... zomaar teniet doen....  lees meer >> .. maar als je hier verder over nadenkt.... wie of wat is er dan belangrijker dan de ander......  ik denk dat het bedrijf op de eerste plaats komt.... het bedrijf bepaalt.... en dan komt de bediening en of keuken...


En wat te bedenken van de receptie.... de huishouding en de mensen die er voor zorgen dat dat alle porselein weer proper op tafel komt.... een horecabedrijf bestaat uit diverse elementen en dat wordt vaak vergeten.... niets.... maar dan ook niets kun je zonder elkaar.... dus je kunt wel  blijven praten over geoliede machines per afdeling.... maar vergeet nimmer dat iedere afdeling een radertje is binnen het geheel..... en zo ook even belangrijk.... 
Binnen een restaurant zal de keuken en of bediening eerste of tweede zijn.... 'boeien'.... hoe zal dit zijn binnen een Hotel.... als je de receptie, .. back-office, huishouding en de spoelkeuken meetelt......

Al deze onderdeeltjes maken een bedrijf...en zijn even belangrijk als het gaat om structuur en tevens.. 'beleving' van een gast.... soms 'direct'.... soms 'indirect'.... dus gewoon even 'opnieuw' wennen aan elkaar... per afdeling.... want we werken met elkaar aan de geoliede machine.... ' 'Onze drive'.... ons gezamenlijk ding..... mooi hé...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten