donderdag 11 oktober 2012

Conservatief.... of gewoon menselijk... #Saisonnier

Vroeger is het ooit begonnen, zonder ook maar weet te hebben over alles...  de begeerte om iets te willen lezen.... wij... mijn broer en ik kregen een abonnement op de Donald... een wekelijkse strip.. waar wij om vochten als deze door de brievenbus viel....  Wat haalden wij hier een plezier en leesgenot uit.....


En dat was ook met de 'Sjors & Sjimmie'.... maar deze kregen we vaak via familie en of vrienden en dit blad kwam ook niet wekelijks uit. Dit blad was dikker dan een Donald Duck.... en niet gebonden aan een strak uitgave patroon... maar als we het blad kregen dan... 



Vroeger las je strips.... en dat was een welkome onderbreking binnen je, je dagelijkse sleur... jaren later kom je dan in aanraking met kranten.... en kies je voor de krant die bij je past... eigenlijk waarmee je opgevoed bent.... 


Ik lees de telegraaf al jaren lang... heb andere kranten uitgeprobeerd... maar dit is mijn krant... elke ochtend... om een uur of zes valt zij door de brievenbus... elke dag.. behalve op zondag. 
Om de zondag in te vullen lees ik de zaterdageditie maar half.... en de andere helft lees ik dan binnen de zondagochtend....  tijdens vakanties heb ik soms een probleem....

Dan is de krant niet te verkrijgen... dus ben ik aangewezen op de digitale editie.... en dat is een probleem... daar heb ik geen beleving bij, ik lees de telegraaf dan op de tablet maar dat is toch anders.... ik wil namelijk kunnen bladeren.... gewoon lekker met een bak koffie erbij...  en dan moet ik turen naar de 'glasplaat'.... zonder 'emotie' en 'tastbare' beleving.....

Enfin... de telegraaf doet mij iedere ochtend goed... maar dat doet mij brengen op een ander item.... 'De Culinaire Saisonnier'... die vanmorgen op de deurmat lag....  vandaar dit verhaaltje.. je weet dat elk seizoen er één verschijnt, maar niet precies wanneer..... toch zit je erop te 'wachten'...  'De Saisonnier' is ook digitaal te doorsnuffelen.... maar binnen mijn beleving is dit niet passend.... Ik lees nu de 'koppen' en de rest kan ik bewaren voor zondag.... een vrije dag...herfstweer... en dan gewoon lekker genieten....van.... de excellente fotografie... en de boeiende verhalen... over de gastronomie...
En weet u.... ik weet een heel klein beetje over de 'filosofie' en de energie die er nodig is om zoiets tot stand te brengen..... Tastbaar gastronomisch bladerplezier...... #Saisonnier

Ik denk digitaal progressief... maar beleef uniek veel conservatief leesplezier...



Bladerplezier hebben... helaas is dat niet voor iedereen weggelegd... jammmmmmmer... ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten