donderdag 6 september 2012

Ter inspiratie...

Ik kreeg een mailtje van de general manager van, Van der Valk Wolvega.... over de aankomende kerst..... ter inspiratie stond erboven. De kerst lijkt nog ver weg.... maar wees bewust, de tijd gaat snel. Binnen de horeca altijd weer een 'gedonder' om met iets nieuws te komen..... en dat weet hij.... :-)


Maar waarom altijd met iets nieuws.... gasten zijn vaak gewoonte dieren als u en ik... en die kiezen voor de kerst het bedrijf waar ze de beste ervaringen mee hebben.... en waarom zouden wij binnen onze bedrijven..... opeens... totaal iets anders gaan doen met de kerst.


De gast heeft een bepaald verwachtingspatroon opgedaan..... en wil gewoon hetgeen er normaliter op de kaarten staat.... en dan is de keuze binnen een bedrijf niet zo moeilijk. Ik denk dat je met de kerst hetgeen moet serveren wat normaliter op de kaarten staat... waarbij je enkel het seizoen in acht neemt. Wat waren de hardlopers van afgelopen jaren.... want deze zullen op de kerstkaart komen... met die gedachte maak je vele gasten gelukkig.....


De kerstinrichting van het bedrijf is belangrijker dan de 'kerst kaart'.... als daar tenminste de gerechten op staan die 'herkenbaar' zijn.... Wij mensen willen vaak maar één ding... en dat is 'herkenbaarheid'... passend binnen jaargetijden en situaties... daar speelt de reclamewereld ook op in.... 

Daarom wil ik met de kerst... de reclame van coca cola op televisie.... goud van oud horen via de radio...... kerstversiering.... en gewoon lekker eten..... eten wat ik gewend ben, behorend bij deze feestdagen..... bij het bedrijf dat dit altijd al serveerde..... de hardlopers dus......... want deze worden gewaardeerd door de gasten.. maar natuurlijk altijd kijkend naar de praktische realisatie vanuit een keukensituatie...

1 opmerking: