maandag 17 september 2012

Het 'rokershoekje'.. en komende generaties..

Aan de achterkant van ons hotel is een rokersplek gecreëerd  voor het personeel... en dat is een directionele beslissing die wordt aangeboden..... aan de rokers.... De plek is enigszins overkapt en geeft uitzicht op de natuur die de Lindevallei... biedt... verder staat er een grijze container..... is er een asbak aan de muur en tevens een grote cementenbak ''gevuld' met 'doofzand'.... en toch... en dan kan ik niet verwerken.... flikkeren 'mensen' hun peuken gewoon op de grond....
Vandaar dat ik Marcial Morales eens zou willen uitnodigen om zijn regie te implementeren binnen  horecabedrijven.... 


Als een bedrijf tegenwoordig 'rokers' een plaats bied.... mag je in je handen knijpen.... maar we moeten wel reëel zijn...


Heel gek misschien.... maar ik wil graag het positieve zien van mensen.... ook bij komende generaties... echter... het blijkt niet positief... daar waar ik uit ga dat ook opkomende generaties nog enige opvoeding hebben gehad... ontwaak ik... 


Dat mensen.... ook de rokers onder ons.... hun sigaret niet meer uitdrukken in een asbak... doet mij versteld staan.... want dat doen ze waarschijnlijk thuis ook niet meer.... flikker maar neer... maakt toch niet uit... en zo gaat het met vele dingen...  Komende generatie.... uitzonderingen daargelaten... gedragen zich binnen bedrijven... zoals ze zich thuis gedragen... en dat doet je schrikken..... 

Soms kun je hier moedeloos van worden..... het 'randgebeuren'... maar het zal normaal blijken te zijn binnen deze tijd... 'flikker je peuk maar neer, waar je maar wilt'.... flikker je tampon' maar in het toilet.. en ga zo maar door.... dit geeft een beeld van de 'huishouding van nu'.... interessant blijven doen naar buiten.... maar wat betreft menselijke normen en waarden... ver beneden peil.... totale no-controle....

Ik wil dit niet..niet....meer.... vandaar... € 1800 boete voor het 'vervuilen' van een werkplek.... waarom.. lees dit maar eens... 

Ik ga dit voorstellen aan directie..... de maat is vol.... jongetjes en meisjes....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten