dinsdag 4 september 2012

De horeca....


Soms word ik 'moe' van de horeca.... enkel geestelijk.... want de het 'meesterlijke regeltje van ik ben belangrijker dan jou..... blijft maar gelden... en daar word ik heeeeel  moe van.....



Kijk 'verdomme' eens in de spiegel mensen..... en beoordeel jezelf dan eens..doe je echt alles goed en ben je zelf het grote voorbeeld.... voor komende generaties... of.... of...of... ben je alleen bezig met je eigen 'hachje'... 'likken en stompen'...... 


...wil jezelf een klein of groot 'standbeeld'....omdat jij en of ik de wijsheid in pacht hebben... of willen we maar één ding als chefkok.... gewoon belangrijk zijn.....  Oeps..... U en ik weten gelukkig dat.... dit kan door gewoon..... te truceren.... en dat is de grote boosdoener binnen de maatschappij van nu..... wij maken ons belangrijk door 'het trucje' te verkopen als zijnde uniek... binnen een bepaald bedrijf en of locatie....




Als je geen stimulans bent om 'jongere generaties' beter te willen maken dan jezelf.... dan is er een probleem.... en ik hoor om mij heen dat dit probleem heerst.... dit probleem heerst binnen de horeca.... niet jij bent belangrijk... maar ik ben belangrijk.... en dan treed binnen bedrijven de 'dode honden' cultuur binnen.... dan wil je iedereen 'dommer houden' dan jezelf bent....  en dat is gevaarlijk voor bedrijven..... de tendens zou anders moeten zijn.......



Wij binnen de horeca moeten kunnen spiegelen.... zonder eigen vermaak.... wij moeten de jongeren gaan stimuleren... vermaken en opleiden...met normen en waarden.... maar nimmer op persoonlijk vlak.... ik wil mensen met een mening..... vooral jonge mensen.... en dan komen we verder.... veeeeeel verder... Wij chefs zijn de aangevers..... geen slavendrijvers.... dat was vroeger..... veel vroeger.... kijk maar eens in de spiegel... wie daar staat.....

2 opmerkingen: