maandag 20 augustus 2012

Solanum tuberosum ... hoe eenvoudig.. ;-)

Of toch moeilijk...... het schilderijtje kent iedereen.... neem ik aan.... een 'oer Hollands' tafereeltje... waarbij de 'aardappel' centraal' staat, stond...... De aardappel, de ene soort voor het bakken, de andere voor de puree... en weer een andere om te konfijten...... de één uit de klei.... de ander vanuit het zand....




Voor welke aardappel zou een bedrijf kiezen.... en van wie komt de expertise aangaande de aardappel..... komende generaties lezen enkel de verpakking... en bedrijven kijken enkel naar de prijzen.... en dat is jammer... 


De aardappel is altijd een 'factor' gebleven die invloed heeft op te vergeven kwaliteiten.... maar ook onderdanig is aangaande de zakelijke markt..... 

En dat geeft, bij mij, weleens 'onrust'.....omdat ik het 'sociale praatje' van de vakman momenteel mis... ik wil zelf niet weten wanneer bepaalde aardappelen op hun best zijn.... ik wil interactie vanuit de leverancier.... die dit weer gaan vertellen.....
Aardappelen... de soorten en hun naam... als een aardappel een aardappel is dan is een kok een kok... en een leverancier een leverancier.....dan doet de 'knowhow' er niet meer toe... en kan de 'overbuurman'.... kok worden en of een eigen horecabedrijf beginnen.... en zo gaat het tegenwoordig..... we kijken alleen naar de prijzen.... maar pas op.... zo kun je, jezelf ook uit de markt prijzen... (morgen gewoon gekookte bildstar op tafel)...... lekker met jus...
Meer over het 'eenvoudige aardappeltje' kijk maar eens... .... Wiki.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten