donderdag 2 augustus 2012

Het draadloze catheter... in de middle of nowhere..

En daar zit je dan..... op de ultieme bestemming tijdens je vakantie.... maar 'helaas' zonder WiFi... en dan..... moet je proberen... tenminste 'als gij wilt' naar een oplossing zoeken....


Dus snel nog even een travel & surf abonnement geregeld voor de vakantieperiode in het buitenland met genoeg MB's dacht ik.... maar helaas... die vlieger ging niet op.... 


Ik kan een beetje 'bloggen' vanaf de smartphone... maar dat is geen optie.... te klein... en ook vanaf de tablet..... maar ook niet echt ideaal.. ik wil toetsen onder mijn vingers voelen.... maar helaas de tablet kan geen hotspot vinden op  plaats der bestemming... dus eens verder zoeken... en dan blijkt dat de smartphone een optie heeft om te fungeren als 'personal hotspot' voor acht apparaten... en dat biedt perspectief denk je dan.... dus instellen en ja hoor.... volop WiFi... binnen ons huisje.... 'thethering' noemen ze dat. Je telefoon is een hotspot verworden.... en je logt gewoon in met je tablet en of netbook..... echter... de tablet haalt automatisch alle mail binnen dus het duurde maar twee dagen en ons Mb verbruik.... was verbruikt... en dan moet je inboeten aan snelheid.... dan word je teruggezet.... naar 'Middeleeuws verbruik'... en dan moet je 'geduld' hebben.... vandaar dat ik alle 'Internet-gebeuren' in de kast heb gegooid.... tot nu... Toch is het wel eens lekker om.... 'verstoten te zijn van alles'..... zo als weleer.... Wel stond in het goed geoutilleerde huisje een televisie die enkel de beelden van de Olympische Spelen liet zien... maar ja als je de Rolling Stones tijdens de openingsceremonie 'overslaat'... hoe belangrijk zijn deze Spelen dan..... ;-)


Ik heb een pagina aangemaakt... 'Schotland'.... die ben ik momenteel aan het vullen.. duurt nog even....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten