dinsdag 23 augustus 2011

Morgen opnieuw truffel beleven......

Gelukkig heb ik binnen mijn bescheiden loopbaan mogen werken met de meest 'luxe' producten, maar ik weet wel dat de 'echte' beleving van zulke producten alleen kan binnen bepaalde situaties..... waarbij een bepaalde 'gemoedstoestand' en ambiance doorslaggevend is....... aangaande deze echte beleving....



Mijn beste truffel-ervaring was in een 'hut' binnen een groot bos waar een tortellini ricotta werd gekookt en geserveerd die bedolven werd onder een 'bergje' truffel... Jezus....wat een ervaring, terwijl ik op dat moment werkzaam was binnen een bedrijf waar wij ook truffels verwerkten, maar hier had ik nooit die beleving meegemaakt.... ja, je schaafde een paar plakjes op een bepaald gerecht, maar dit geeft nimmer de beleving die ik toen had.....




Zo ook heb ik leren werken met kaviaar en deze ook mogen beleven, maar hier heb ik nooit een echte 'click' mee gehad.... Kilo's hebben we verwerkt toen ik nog werkzaam was bij het Carlton Oasis in Spijkernisse...... nee, ik heb niet veel met kaviaar............


Wel heb ik een click met het wagyu vlees, maar dit komt ook door zo'n 'herdenkwaardige' momentopname.... varen.... slecht weer.....open haard..... veel rode wijn.... en dan wagyu bereiden..... bij Rob Baarsma..... binnen zijn 'ambiance'...... ja dan ben je verkocht.....maar...


Maar, truffels, kaviaar en wagyu moet je beleven zonder op de centen te willen letten en dat is juist het probleem. Het is te duur om echt op de kaarten te hebben.. terwijl je, de ervaring maar al te graag wil delen met de gasten...... maar dan wel de échte ervaring.... zonder poespas....


Ik ben soms 'bevoorrecht'.....u toch ook weleens..... :-) 
En weet u, ik houd ook van een gevuld ei, maar ja wie kan tegenwoordig nog een gevuld ei maken....alleen waarschijnlijk nog, een echte kok, want ... cocks kunnen dit niet meer.... ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten