woensdag 3 augustus 2011

Mijmeren.......

Wij mensen mogen graag mijmeren, zo ook ik en dan geraak je weleens op een ander 'spoor' betreffende de gevestigde horeca..... wat is goed en wat wellicht niet..... heb ik ook al eerder over geblogd, maar laten we dit eens transparant 'proberen' te maken..........  Stel dat we de horeca gaan spiegelen aan twee 'kunststromingen' dan komen we in mijn ogen terecht bij het realisme en surrealisme.......... Beide vormen kennen hun publiek, maar ik denk dat het realisme de boventoon gaat voeren..... een vorm van kunst die herkenbaar is bij een groot publiek, een vorm van kunst en dus ook, aangaande het koken die herkenbaar is.......



Het surrealisme, de vorm die nu gaande is, was, is een vorm van kunst die een ieder kan maken..... surrealisme verdoezelt het 'niet' hebben van een basis aangaande het realisme en daaraan gaat de Nederlandse horeca kapot.... Alleen hun die het realisme als basis hebben, kunnen het surrealisme als 'foefje' gebruiken en enigszins vernieuwend blijven..........


Uw eigen interpretatie van het eerste schilderij is niet moeilijk....perziken.... maar het tweede van Salvador Dali, interpreteert  'slaap' en dat is een gevoel..... En zo is het ook met koken..... Op het eerste 'bordje' liggen herkenbare producten die goed bereid zijn en op het tweede bordje liggen onherkenbare producten die samengesteld zijn door de 'kunstenaar' en dan maar hopen dat er gasten komen die dit appreciëren... maar hoeveel straks nog........??


Er zijn teveel surrealisten geweest die hun onkunde betreft  'realisme' wilden verbloemen en hierdoor de horeca naar de 'klo...' (censuur)  helpen, want de jonge mens volgt graag en nu zitten we straks met een groot probleem' en de weg terug blijkt moeilijk...... 


.......Ik ben een realist die van 'surrealisme' houdt, maar binnen een gepaste vorm..... eigenlijk hoef ik niet eens meer te mijmeren, ik weet wat goed is......... :-) ...... U ook....??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten