zondag 21 augustus 2011

De horeca en al die keuzes.......

Mensen laten kiezen, gasten laten kiezen..... we denken dat we er goed aan doen maar het werkt averechts... gasten willen niet meer kiezen, maar eenvoudige duidelijkheid. Er werd wel vaker over bericht, maar ik denk dat dit zeer zeker waar is. Alle keuze.. menu' s op de schop, beknotte kaarten die duidelijkheid verschaffen...dat willen de gasten.. moeilijk hè... horeca........


Ik mag dan wel niet de wijsheid in pacht hebben.....maar ik geloof hierin, te veel aan keuzes is niet goed....
En omdat ik de wijsheid niet in pacht heb, hierbij ter ondersteuning:


Nieuws en tips over marketing en gedragspsychologie

Te veel aan keuze maakt asociaal

Te veel aan keuze maakt ongelukkig

Te veel aan keuzes maakt gek

Laten we wel wezen mensen, dit kan een kleuter bedenken... dit is oud nieuws, maar toch gaan we door met het keuze-fenomeen.... Gewoon beknopte kaarten met één of twee menu's en daarbij de wijn arrangementen.... niet meer en niet minder.... gewoon eenvoudig aangaande het aangebodene. En dat blijkt soms moeilijk, heel moeilijk..... gewoon eerlijk uitkomen voor de smaken die je serveert... in beperkte vorm...en dus gecontroleerd..... moeilijk hè.......
Voor hun die onzeker zijn.........waarschijnlijk wel.......de horeca, ja, ja..............

Geen opmerkingen:

Een reactie posten