vrijdag 13 augustus 2010

Slijmjurken


Wat is de defenitie van slijmjurken:

volgens de Wiki, een onaangenaam persoon die alsmaar tracht in het gevlij te komen. Dit soort slijmjurken zijn er inderdaad, maar de grootste slijmjurk heben wij vandaag gevangen, dit is de brasem.
Vanochtend heerlijk zitten vissen, gewoon zonder poespas, zoals vroeger: vaste stok, maden, wormen en havermout als 'lokvoer'. Zonnetje in de rug, mooie natuur, roofvogels die hun 'ontbijt' uitkozen vanaf grote hoogten (buizerds) en een unieke ervaring. Een kleine plons naast ons steigertje waar wij zaten te vissen en zie daar, er zwemt een slang voorbij, gelukkig een ongevaarlijke ringslang. Dit zie je normaliter alleen op televisie, nu dus echt!
Waar ons visstekkie is zal ik niet vertellen, wel wil ik kwijt dat dit binnen een natuurgebied was, genaamd als de Lindevallei: http://www.fryskegea.nl/default.aspx?artID=113
Deze ochtend was meer waard dan een kaartje, 'voor een bezoek aan pretpark', en dan is de visvergunning en akte weer goedkoper.

Ik weet dat er veel 'slijmjurken' rondzwemmen, je kunt ze vangen door flink te voeren en dan toe te slaan, wat je daarna doet met de slijmjurk moet je zelf bedenken, ik weet wel wat ik met slijmjurken doe!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten