donderdag 10 november 2016

Iets meer ruimte... voor de vinologen

Wij koks kijken eigenlijk vaak alleen maar naar ons keukentje... is er afzet genoeg, is er genoeg koelruimte, is er genoeg vriesruimte, is het magazijn groot genoeg. Is de doorgifte groot genoeg, zijn de warmhoudlampen sterk genoeg.... 

Ook de bediening zal in haar eigen straatje denken, is er afzet genoeg, is er genoeg koelruimte voor de wijnen...

Ook ik doe hier onbewust aan mee, want ik dacht altijd best wel een brede kijk te hebben en ook oog te hebben voor collega's binnen de horeca die ook van hun vak houden... maar dus niet... ik werd hierop geattendeerd door een vriend, die getalenteerd is op het gebied van wijnen... waarom staat er geen klimaatkast binnen mijn 'kookschuurtje' vroeg hij... terwijl wij de mooiste wijnen onder dak hadden van de Winetable.

Gerhard, genieter... vinoloog.... het gaat gebeuren... wij zullen aandacht gaan besteden aan dat, de wijnen zullen niet meer tussen de producten liggen...



Er komt een klimaatkast voor zestien flessen die een perfecte temperatuur nodig hebben. Scheelt mij als kok-egoïst ook weer ruimte in de koelruimte wat betreft de producten.

Heerlijk als mensen meedenken en hun visie geven, wij maken iets moois voor de mensen die de wijnen uitserveren en veel meer doen, een verrijdbare werktafel, waarin alles voor handen is dus ook de mooie gekoelde wijnen.

Perron29 mag nimmer perfect zijn, want anders houdt mijn hobby op aangaande het 'opbouwen' van iets...wat is als  #justforfun





Geen opmerkingen:

Een reactie posten