donderdag 17 november 2016

Het bedenksel voor de maand december.... #Perron29

Het menu van de maand december zou iets kunnen zijn met de volgende producten... binnenkort meer hierover...ik heb nog wel even een paar kookforums gelezen over de klassieke keuken en dan moet ik lachen over de commentaren hierover, de keukens kookten te zwaar en te zoet, de gast van nu wil, zuren, bitter, etc. 
Maar is dat echt waar... wil de gast dit of willen de keukens dit om mee te doen met de massa.... mij interesseert dit geen drol.... ik houd alleen van lekker en wat betreft de opvoeding.... die heb ik genoten in mijn jonge jaren...


Ganzenleverterrine met wat vijgen compote, zeezout en natuurlijk warme brioche.


Extract van duiven, veel selderij, zwarte peper en een mooie port

 Tong 'Picasso' op onze eigen wijze,natuurlijk met druiven en gember...

Boeuff Wellington... heeft geen uitleg nodig... vooral de sappige 'onderkant'...die vaak niet eens gaar is...



Vier mooie kazen met passende garnituren en natten...



Traditionele Oostenrijkse strudel.... a la minute gemaakt en gebakken... 'mijn ding'... vanille sabayon en geweldig roomijs...


En dan.... dat zien we wel....  ;-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten