donderdag 30 oktober 2014

'Jan wolkeren'.... op Texel

Ieder jaar gaan wij even leeg.... 'zelf noem ik dat #janwolkeren..... even naar Texel.....


We hebben natuurlijk meer eilanden.... maar Texel is altijd al ons ding geweest.... je bent er snel... de overtocht is als een kleine niesbui.... en dan ineens, is alles anders.... zo tussen de eilanders... en buiten het seizoen.... Paal 17 (een strandtent) is sinds een jaar, naar ik meen het hele jaar geopend... dus.... daar wil je even zijn...

Laarzen, dikke truien, sjaals, jassen en mutsen..... gewoon als een kind langs het strand lopen... niet lettend op hun die 'stoeren'..... 

'ooit wilde ik op dit eiland 'meeuw' bereiden, maar dat werd me afgeraden vanuit BelgiĆ«, de steen die de meeuw ten onder hield in de pan met kokend water, zou nog eerder een garing hebben... 

Texel is voor mij als een medicijn.... even alles anders.... maar nimmer langer dan drie dagen... want dan kan de verveling toeslaan...binnen deze periode wanneer de natuur zich gaat aanpassen aan een koude periode.... en de keukens weer interessanter worden..



Geen opmerkingen:

Een reactie posten