maandag 23 juni 2014

Gevoel voor koken..maar nog meer voor de keuken...

Al een tijdje ben ik meer bij park de Weerribben dan bij de andere parken... en dit park loopt te knallen.  Het gaat als een 'tierelier' en dan moet je gaan nadenken... want er lopen verder geen koks rond... en dat maakt dit alles interessant.....



Restaurant het Binnenhof draait.... en draait.... met een invulling van scholieren die graag een zakcentje bij verdienen... en dat gaat goed.... 'we koken de sterren uit de hemel'.... echter...


Mijn aankomend 'sous-chef' is een jonge man van het park die er 'lol' aan beleeft, die van koken houdt en inzicht heeft.... maar sommige 'handjes' van toen willen ineens ook kok worden en ook die opleiding gaan doen.... en dat geeft vreugde... daar wil ik energie in steken...
Iedere dag wordt ik wel benaderd via de netwerken of er nog echte koks te verkrijgen zijn....vooral binnen Drenthe en Groningen.... en dat blijkt negatief...

Laat dat dan de drive worden van hun die er lol in hebben, die er zin in hebben.... die hun ding willen doen.... tot kok te maken.... Ik heb er zin in.... en waarschijnlijk wordt mijn eerste 'overloper' Jelmer.... gewoon vanuit een muziek-opleiding kiezen om te gaan koken en de opleiding gaan volgen..... maar wel bij het Drenthe College..... want we willen bescheiden blijven....

Ik ben trots op mijn 'mee denkers' zonder een horeca opleiding....  maar wel met ervaring...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten