woensdag 9 april 2014

Een verschuiving aangaande inkoop

Is goedkoop geen duurkoop.... is alles wat duur is... automatisch goed. Zo is wel de gedachte... maar is dit ook echt waar... waarom gaan steeds meer mensen naar de Lidl,  Action.... en Ikea


Weet u wat ik denk, dat goedkoop steeds vaker geen duurkoop meer is... de mens gaat anders denken.. en dat gebeurd ook binnen de horeca... leveranciers kunnen lopen leuren met kortingen en bonussen... maar dat is 'gestoeld' op wat ?... een bedrijf gaat voor afgesproken kwaliteit... en deze kwaliteit kun je toetsen..... als je appels met appels vergelijkt.... dan maakt een korting niets meer uit.... en ook een bonus niet.... Een winkel moet kunnen leveren hetgeen zij aanbied... de afnemer maak een prijsafspraak met misschien een bonus voordeel, maar meer ook niet....  De horeca gaat kiezen voor goedkoop .... goedkoop behoeft geen duurkoop meer te zijn......  de beste vertegenwoordigers hebben het niet over kortingen..... wat dat zijn fabeltjes... we gaan terug naar toen... toen we nog wisten wat we deden....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten