dinsdag 8 april 2014

De etalage-mentaliteit

Het drama binnen Laren kan ik niet begrijpen en toch begrijpen.... de mens is soms niet in staat om echt te leven en te relativeren. Veel mensen zijn etalage-popjes verworden en hun echte doel is niet meer... zij leven hun leven door anderen gevormd, door hoe anderen hun beoordelen.... en dan kan het moeilijk worden...

Als 'aanzien' een drive is om een leven in te richten, dan wordt dit steeds moeilijker.... een auto, een huis, de juiste kleding, een horloge, de nieuwste phone.... heeft tegenwoordig geen aanzien meer.... maar wat blijft er dan nog over.... 
Voor sommigen niets.... als je vermogend bent, maar van het kleine niet meer kunt genieten... dan, dan klopt er iets niet...

Huisjes worden ingericht waarin kinderen niet mogen spelen, tuinen worden aangelegd waar geen kip mag lopen.... ik noem dit de etalage-mensjes... en die hebben het moeilijk...

Mijn huis, ons huis is geen etalage.... er ligt rommel van de aankomend adolescenten...de 'oprijlaan' moet vernieuwd, we moeten nodig het huisje schilderen,  de tuin moet zomer klaar gemaakt.... maar weet u, alle energie die ik erin steek maakt mij gelukkig.... ook al is alles nog niet af.....

En dat mag ook niet.... ik bouw geen etalage... wij blijven gewoon lekker bezig... en dat is een essentie... die gelukkig maakt.... etalages creëren is voor winkeliers... die moeten verkopen... en gezien worden.... maar privé hebben we gelukkig keuzes...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten