dinsdag 15 april 2014

De #Pasen ...hoe gewoon...#kanhetanders

De paasdagen komen eraan en o jee, hebben we wel eieren in huis. Eieren horen bij de Pasen is mij ooit verteld, dus we zullen iets meer in huis moeten hebben nu de dagen naderen. En dan breekt ineens het klamme zweet uit, want welke maat zijn wij nodig binnen de Pasen... S, M, X of XL. daar hoor je verdorie niemand over. 



Ik neem aan dat de eieren voor de Pasen, tot doel hebben om te worden beschilderd, een ritueel wat bij de Pasen hoort. Nu ben ik niet voor rituelen en meer van zulks, maar laten we de pret niet bederven. Laten we niet gaan schilderen maar tekenen.... dat heeft meer schwung en is niet zo geijkt....

Maar ook na deze oplossing om anders te zijn dan anderen, voel ik mij toch niet helemaal op mijn gemak, want deze eieren moeten ingekocht worden en de aantallen van enkele honderden kunnen we niet plaatsen bij onze regionale leveranciers... dus moeten we elders inkopen.... 

Als chef moet je dan nadenken... en de juiste dingen doen.... de voor de Pasen ingekochte eieren worden beschilderd of getekend.... de verf die erop gaat wordt vaak niet meegerekend, ik wilde graag de maat SM, maar deze blijkt alleen te bestaan bij de regionale leveranciers, dus...ik heb honderden kwarteleieren besteld voor de Pasen, om deze te beschilderen of te betekenen, kost minder verf, aangezien het werkoppervlak kleiner is dan van een S-kippenei . Natuurlijk heb ik wel het witte kwartelei besteld.


Voor de kinderen is dit ook aantrekkelijker, want zo'n eitje is zo beschilderd.....  heb natuurlijk wel een paar aardige eitjes achter de hand, met de maat SM... en het leek mij leuk dat Goedele Liekens (seksuologe) een workshop voor volwassenen zou komen geven, maar die heeft het denk ik te druk met de Pasen....  (Ge weet niet wat eieren aanrichten ;-)


Een ochtend workshop, waarbij wij de emoties van een Paasnacht op een ei zetten....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten