zondag 10 november 2013

Een bedrijf moet niet afhankelijk zijn van mensen....

Die uitspraak is raak en waar.... een bedrijf moet niet afhankelijk zijn van mensen...maar dat zal een utopie zijn binnen de horeca, bedenk ik mij dan..... het gezegde is zo klaar als een klontje... een 'bedrijf mag niet afhankelijk zijn van mensen'.  ik ben het daarmee eens voor honderd procent, maar de toepasbaarheid binnen de horeca... daar heb ik mijn bedenkingen over... 

Ik heb mijn bedenkingen... een koeling kan ingericht worden en een magazijn ook... alles voorzien met een begrijpelijke etikettering...hoe simpel, hoe eenvoudig.... je kunt je voorraden beheren... maar nimmer uiterst efficiĆ«nt.... en dat is logisch... wat je kunt 'de vraag nimmer voorspellen'....



Een horecabedrijf niet afhankelijk laten zijn van menselijke factoren... een interessant gegeven... maar binnen mijn bescheiden beleving is dat heel moeilijk... of je moet een Google-omgeving scheppen... maar dan ga je veel verder.... 'fictief kaderen''...met een controle structuur....ieder poppetje op de juiste plek creatief laten zijn...... en dat binnen de horeca.... misschien wel.... ...
Zijn creatieve beroepen te kaderen.... of blijven ze eigenzinnig.... ben benieuwd.... je weet het pas,  als de gast, het 'bestelde' op de juiste manier geserveerd krijgt....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten