zondag 2 juni 2013

De recessie maakt mensen echter....

Soms mijmer ik weleens over de goede kanten van een recessie.... want laten we wel wezen, een stapje terug maakt mensen meer echt, mensen socialer, doet mensen nadenken want klaarblijkelijk gaan de 'dingen' niet zomaar.... 


Misschien is het wel eens goed om een stap terug te doen en eens te overdenken over wat echt belangrijk is, even de 'etalagemaatschappij' verlaten, niet alleen maar kijken naar anderen en deze proberen te overbluffen, niet meer zoveel gaan voor alleen maar de munten, maar ook gewoon eens kijken wat het gewone leven inhoud... Weet u wat het gekke is, ik heb nimmer gewerkt voor het geld, ik beoefende een hobby uit en werd daar voor betaald en dat maakte mij rijk, heel rijk.... echter, mijn grenzen aangaande geluk en of gelukkig zijn liggen laag, ik ben namelijk al gelukkig als ik 's morgens mijn tuin betreed met een kop koffie en de krant.... terwijl de zon schijnt....


Ik ben en blijf een idealist wat betreft mijn beroep, koken is leuk, koken is mooi mits je kunt bogen op een basis... een basis die je er voor behoed om allerlei, er niet toe doende flauwe kul  te kunnen negeren en daar zit vaak de 'adder' voor velen... vele jonge vakgenoten hebben de basis overgeslagen om mee te gaan met de stroom en dat pakt nu verkeerd uit. Jonge mensen die etalagemensen zijn verworden... zonder basis.... en daarom is het misschien wel eens goed dat allemaal plaatsvindt, we worden weer 'echter', we gaan de alles weer meer waarderen, we worden weer socialer binnen ons leven, we gaan weer koken met respect...


We gaan weer doen waar we goed in zijn zonder al dat geloer naar collega's en doen gewoon ons ding, met een echte basis.... waaraan mensen waarde hechten, we hebben weer lol in het mogen koken en neem van mij aan, dat proeven de gasten, plezier in het authentieke beleeft verder op de borden.... en wat gaat dat allemaal kosten.... en wat brengt het op..... veel, veel meer dan u denkt....en dat weet ik zeker.... u toch ook....ik heb geen etalage nodig.... de klassieke keuken blijft voor mij de basis...en daar leef ik voor en van.... wil ik een verre buitenlandse vakantie dan spreek ik alsnog de texturas aan ;-).... alhoewel... :-(

Geen opmerkingen:

Een reactie posten