dinsdag 4 december 2012

Zinloos gelul..... #normenenwaarden

Nederland is opnieuw aan het analyseren.... hoe kon zoiets gebeuren.... binnen het sportieve voetbal en dan ook nog binnen het amateur voetbal waaraan kinderen deelnemen.... Een grensrechter werd gemolesteerd door een paar kinderen doordat hij een beslissing nam tijdens een partijtje voetbal..... deze kinderen waren het niet met hem eens.......


Nu vind ik de woordkeuze binnen de media fout.... want de grensrechter is 'indirect' dood getrapt door deze kinderen...... en wat gaan we dan doen binnen ons landje.... we gaan alles analyseren..... het voetbal.... de scheidsrechters... de grensrechters.... de voetbalclubs... het professionele voetbal.... de trainers..... en de begeleiders....... want daar zijn wij goed in....
Hoe heeft dit kunnen gebeuren...... de grote vraag... die Nederland nu bezig houdt.... en waar intelligente mensen zich mee bezig gaan houden....

Ik heb zelf een zoon die voetbalt en dat gaat leuk en sportief.... maar ik wordt misselijk als ik hoor dat de 'doodslag' van een grensrechter door kinderen nu 'onderzocht' gaat worden. Misselijk wordt ik van de woorden van mensen die gaan aankaarten dat clubs en trainers binnen het amateur voetbal meer pedagogiek en didactiek moeten integreren..... meer dan misselijk wordt ik door zulke voorstellen..... want dit is ook al jaren gaande binnen het praktijkgerichte onderwijs en wordt ook verwacht van leermeesters binnen bedrijven...... Zo ook speelt dit een grote rol binnen de opleidingsinstituten...... en dat kan.... maar, dat kan enkel als het als verlengstuk werkt..... en dat weten we allemaal..... het verlengstuk tussen opvoeding en adult.....

Ik kan en wil mij niet kunnen voorstellen dat... 'wat er gebeurd is'... zou kunnen gebeuren binnen een spelletje voetbal wat mijn zoon speelt. Stel dat..... dan is niet de club verantwoordelijk... zo ook niet de KNVB, ook niet de trainer... niet de begeleider.... maar ik als ouder.... zou de verantwoording op mij nemen voor het gedrag van mijn kind..... 

Onze maatschappij blijkt en is verloederd, want dit soort 'gebeurtenissen' ( mensen molesteren en blijven doorschoppen als het slachtoffer op de grond ligt) is binnen het uitgaansleven tegenwoordig normaal als ik de media mag geloven..... en zo ook binnen de harde kernen van de professionele clubs.... en wij maar analyseren..... hoe kan dit toch..... Hoe kunnen mensen.... kinderen zo ontsporen......  Onze kinderen spreken toch met twee woorden, staan op voor ouderen, eten met mes en vork, zijn beleeft, willen hard werken, hebben respect voor een ieder, zijn sociaal...... of....offffff




is het anders.... binnen onze multi-culturele... maatschappij....... en hebben we de opvoeding uitbesteed aan.... 'de straat'... het 'onderwijs'.. het bedrijfsleven, de 'sportclub'.....en hebben de wettelijke didatieken en pedagogieken die een kinderwens hadden  gekozen voor de gemakkelijke weg....  ik heb wel een idee..... maar dat durf ik niet te ventileren...... ik wil dit eerst analyseren.. want dat is belangrijker...... tegenwoordig......  vele kinderen zijn verworden tot het 'tweede autootje' ... als er tijd is dan was je hem of haar...is er hoegenaamd geen tijd, dan wordt er niet naar om gekeken want wat hebben we het druk...... met andere dingen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten