woensdag 6 april 2016

Gewoon even... #waarblijftdelente

't wil nog maar geen lente worden, terwijl het gevoel er wel al is, dus dan maar even wat verder 'prutsen' aan de buitenkeuken. Terwijl de houtkachel doet waarom zij er staat, heb ik een platenspeler ingebouwd vanuit een nostalgische gedachte en om al dat ooit gespaarde vinyl, vooral van  The Stones in ere te herstellen. Heb een extra tafeltje gemaakt zodat we nu, mocht het voorkomen, we zeventien mensen ter tafel zouden kunnen laten gaan.

Verder verdiep ik mij in het kunnen a la carte koken thuis, vandaar dat ik ook een uitgifte  wil in de buitenkeuken, een kleine, van glas, met daarop de warmte van twee lampen die 'on moment' vijfhonderd watt leveren. Ik heb er geen haast mee, dus we horen wel wat dat gaat kosten. De pass is aangepast aan het servies, we zullen daar meer gaan koken met vrienden, maar op klein servies, waarbij het enkel zal gaan om beleving binnen het buitengebeuren, kleine gerechten.

Verdiep mij ook in het gebruik van bain maries voor huiselijk gebruik, in combinatie met barbecues. Kun je thuis efficient koken op een bepaald niveau voor vrienden zonder hulpjes.... kun je thuis diverse gangen koken, zonder hectiek.

Ach ja, zolang het nog geen lente is.... hebben we tijd.... het gras hoeft nog niet gemaaid te worden, al heb ik daar wel zin in. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten