woensdag 18 maart 2015

Klaar voor export...

Hoop dat mijn Italiaanse connectie van zich laat horen binnen het Italiaanse, de bouwtekeningen liggen klaar voor de betaalbare 'weerbestendige buitenkeuken'... 





Al vanaf het begin dat ik met Jol samenwoonde, hadden wij een plek bij huis waar we, hoe de weersomstandigheden ook waren, gewoon buiten konden zitten. Wij zijn buitenmensen die een woning wel waarderen, maar anders, een woning moet functioneel zijn, een verhaal hebben en het liefst gebouwd zijn door betrokken ambachtslieden. Binnen Nederland wordt er veel gebouwd, maar het zijn vaak productie-woningen, die al heel gauw gaan vervelen...
Wij wonen in een oud gebouwde uit 1920... en dat heeft mij gevormd binnen mijn beleving aangaande buitenkeukens.....


De kozijnen binnen onze woning bestaan soms uit vijf lagen en dat zie je binnen de traditionele bouw niet meer, dat kost namelijk geld en energie.... 
Soms kost het iets meer aan materiaal, maar dat valt wel mee, het zijn de gemaakte uren die het onbetaalbaar maken.... tegenwoordig...

Onze buitenkeuken kost een weinig aan materiaal.... maar veel aan energie.... en dat is een persoonlijke keuze.... 
't stelt helemaal niet zo veel voor en is 'als een uitlaatklep' binnen mijn werkzame leven.... maar ik houd van de oude ambachten..

Toch zijn dit soort buitenkeukens in de markt te zetten.... in elk land.... waar je niet afhankelijk wilt zijn van de weersomstandigheden...  mits je houd van eenvoudige schoonheid die soms iets extra werk oplevert.

Enfin.... de houttransporten, de betonwagens, de glazenzetters zijn geregeld... nu nog een IKEA-plan ontwikkelen voor een eenvoudig montage-model binnen Europa....
'k zou de kick-off toch wel binnen Italië willen.... Ivo...... ;-) 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten