dinsdag 31 maart 2015

#asperges

Met dit weer zal het nog weken en weken duren voordat we aan de asperges kunnen, maar ik kijk er altijd naar uit. We blijven wachten, tot het moment daar is... de koude grond zal eerst nog 'gezonigd' moeten worden voordat er überhaupt iets gebeurd op het land (zonder vloerverwarming). Toch houdt het mij nu al bezig... niet zozeer het aanbod van de asperges van de koude grond.... maar meer of de slagerij mij een ham kan leveren die zich kan meten met de ham waar ik altijd mee gewerkt heb binnen het asperges seizoen.





'k houd van traditionele gerechten....zo ook aangaande de witte stengels, mag ze graag schillen en gewoon bereiden zonder toevoegingen....  echter de ham, voor één van de gerechten is voor mij heel belangrijk en deze.... is al vele jaren uniek gebleken... ben benieuwd of een horeca-slager ( Lebouille) dit kan evenaren....

Zonder deze specifieke ham laat ik liever de asperges liggen... maar ik weet de weg naar Dwingeloo en weet dat Lebouille haar best doet... mocht het allemaal goedkomen met de weersomstandigheden dan gaan we een tweetal asperge gerechten verkopen met natuurlijk de soep van de schillen.

En weet u...als u komt proeven (wel reserveren). dan kom ik persoonlijk aan tafel vertellen hoe u deze gerechten heel eenvoudig thuis kunt bereiden.... en waar u als consument de beste ham kunt halen. (aspergeham bestaat niet, dan weet u dit vast) tot dan....

kut: vergeet ik de aardappel.... want dat is vaak ook een drama.... malta's... eerst...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten