dinsdag 4 februari 2014

'De basis van #EvenTTCulinair ....

Vandaag had ik Jelle en Dima even op bezoek, zij gingen samen even naar de Hanos ter inspiratie voor EvenTT Culinair om wat producten op te halen en daar wordt ik vrolijk van.... Jelle ken ik al langer, veel langer.... Jelle gaat a la minute koken onder de vlag van cafĂ© restaurant Belterwiede en Dima gaat mee ter ondersteuning. 



Maar waar ik nog vrolijker van wordt is dat Dima.... de chef van Belterwiede (een Letse chef) ook zelf gaat meedoen... op de woensdag... en dan binnen de koude klasse.(met iets nieuws) 
Natuurlijk een grote drempel.... maar hij gaat ervoor en heeft er zin in. 

En dat is voor mij persoonlijk de essentie van kookwedstrijden, er is competitie, er heerst een gezonde stress, er is motivatie en er is inspiratie..... Het voortraject 'verbroedert' en men is met koken bezig, de keukensluiting geldt niet meer..... de koks blijven langer om te 'lullen' over de gerechten, er wordt gebeld met elkaar, ook 's nachts.... de adrealine is aanwezig.

En dit is wat wij willen veroorzaken tijdens EvenTT Culinair.... inspireren en motiveren, want daar heeft iedereen baat bij, de bedrijven en de medewerkers.... de jeu des levens.... 
Een prijsje zou leuk zijn, maar het meedoen.... is vele malen belangrijker.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten