zondag 13 januari 2013

Bio...blijkt niet meer...logisch....

Hoe kunnen we de consument verwarren... hoe kunnen we de consument verleiden.. De consument staat wederom voor een dilemma, want de biologische sector blijkt een vervuiler te zijn die duurzaamheid in de weg staat. Wij, velen dachten dat dat biologisch goed was, blijken nu in een val te zijn gestapt, die opgezet is door diverse organisaties.



Biologisch willen consumeren houdt waarschijnlijk in dat wij allen:
  • begaan zijn met het lot der dieren.
  • wij bereid zijn hier veel voor uit te geven.
  • wij de smaak niet kunnen 'ijken', de smaak altijd 'subjectief' zal blijven.
  • wij niet duurzaam bezig zijn.
  • weten dat het niet gezonder is, dan alle ander verkrijgbaar voedsel.
  • de vitamine gehalten hetzelfde zijn als binnen het niet biologische voedsel.
Mooi landje waarin wij leven.... doctoren die gewoon hun ding doen, onderzoekers die gewoon hun ding doen,  zakkenvullers die gewoon hun ding doen en organisaties die gewoon hun ding doen..... we doen eigenlijk allemaal gewoon ons ding......

Wie moet je nog geloven tegenwoordig... wat is nog logisch....eigenlijk is niets meer logisch en dat maakt het alleen maar ingewikkelder wordt. Nou ja, de supermarkten zullen wel blij zijn met het gepubliceerde artikel binnen de Telegraaf, van zaterdag jongstleden...en ''wakker dier' zal wel weer versteld staan.... maar wie willen we nu geloven.... nu bio.... niet meer logisch is...????

Welk vlees is fout en waarom...om de fok.... om het vreten..om de bewegingsruimte...om de giften.... om het voer......om het transport... om de manier van ombrengen...om de smaak....om het tegengaan van duurzaamheid.... weet u het nog, ik niet meer.... ik ploffffffffffffff......

Maar ik weet wel dat ik morgen gewoon lekker eet...... en dat is 'objectief'.. maar wel waar....en toch  weet ik dat er dieren gefokt worden voor mijn bordje en zo hoort het ook... ik ben nu eenmaal een vleeseter.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten