vrijdag 30 november 2012

Wie vertrouwen we nog.... ;-)

Apart wereldje waar we nu binnen leven.... 'mijn partij'  valt door de mand... hoogleraren blijken 'fictieve' verhalen te publiceren.... chirurgen die 'opereren' vanuit eigen genoegen. en horeca leveranciers die water verkopen.. wie is er nog te vertrouwen....


Wie kunnen we nog vertrouwen.... 'het gezag'.... 'de tandarts'....' je collega's'..de leveranciers.. weet u ik vertrouw niemand meer..... tot het tegendeel bewezen is. De mens is waarschijnlijk verworden tot een egocentrisch deeltje binnen ons universum.... maar dat zal niet kunnen.... mensen hebben elkaar nodig om te functioneren en zo ook hebben bedrijven mensen nodig om een doel te bereiken... maar wees op uw hoede....  Ik heb dit altijd interessant gevonden en daarom let ik altijd op 'de eerste handdruk'.... het 'oogcontact'... de dwaling der ogen.. en de arm posities tijdens een gesprek.....

Lichaamstaal zegt meer dan woorden wordt er weleens gezegd..... en dat geloof ik.... en heb ik ook altijd ondervonden.... maar ook dit geloof moet ik waarschijnlijk laten varen want over lichaamstaal wordt veel gepubliceerd maar ja... ook dit blijkt te manipuleren kun je leren... kijk maar eens onderaan de pagina....

Kun je dit oefenen.... natuurlijk.... ga maar eens voor de spiegel staan en vertel over jezelf en over je collega's.... let dan vooral op je armen en je oogopslag.... kijk je naar linksboven dan ben je niet geloofwaardig, heb je de armen over elkaar dan ben je niet geïnteresseerd.... en zoeken je ogen naar linksonder dan moet je iets verzinnen.... kortom... je bent niet eerlijk...

Ik kijk liever naar de praktijk.... want wie weet heeft een lichaamstaal deskundige zonder gedegen onderzoek zomaar gepubliceerd om er zelf 'beter van te worden'... ik kijk en hoor alleen maar naar mensen binnen de praktijk.... de mensen die mijn auto zouden willen wassen zou ik nimmer vertrouwen en de mensen die openlijk 'kritiek' op mij zouden hebben zou ik wel vertrouwen..... en daardoor weet ik het kaf van het koren te scheiden..... 

Maar raak niet in de war.... lichaamstaal is te herkennen.... maar  wees getroost 'manipuleren kunt u leren' en herkennen.... interessant..... of 'gelul'.... dat is aan u.... ;-)))
Ik heb alleen een band met mijn vertrouwelingen.... mijn kennissen....en dan hoor ik gewoon hun kritiek aan......terwijl we oogcontact hebben.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten