dinsdag 13 september 2016

'Just for fun' Perron29 (#1)

Perron29 is voor mij persoonlijk nu al een groot succes. Wat een leerschool is dit gebleken voor mijn gezin, je verbouwd een kippenschuur tot buitenkeuken en maakt hier in principe een soort huiskamer-restaurant van. 



De oudste zoon bleek een handige klusser, die ook nog eens een ict-opleiding doet, de jongste zoon, die graag mag koken en hulpkok is binnen het bedrijf waar ik ter service ga en Jolanda, die alles met argus ogen bekeek en aanhoorde, kan zich vinden in de ideeën, zij verzorgd de boekhouding voor twee hotels binnen de provincie Drenthe. 

Wat hebben we gedaan tot nu toe en geleerd, we hebben het schuurtje verbouwd, er is een domeinnaam aangevraagd en we hebben een host gevonden om een website te kunnen lanceren. De website omgeving is gebouwd door de oudste zoon, zelf educatie en de jongste zoon heeft geleerd te koken tijdens de test fase, een leermoment.
Jolanda houdt zich bezig met de regelgeving en de aanvraag voor KvK-nummer.



Perron29 is een kleine droom die ik ooit en nu nog koester, een buitenkeuken bij huis. Vaak hebben we daar al gekookt, voor vrienden en gewoon voor ons zelf. Koken is voor mij een hobby waarmee ik mijn brood verdien binnen de horeca, maar ik wil toch iets meer en dat gaan we doen binnen onze buitenkeuken, die nu de naam Perron29 draagt.

We hebben daar een tafeltje voor zes personen, voor twee, vier plaatsjes aan de bar en een lounge gedeelte voor vijf personen. Toch zal ik daar het maandmenu gaan koken voor maximaal acht gasten, de cursussen tot maximaal tien personen. 
Perron29 maakt mij gelukkig alszijnde hobby die ons familiair bezig houdt en waarbij wij professioneel naar buiten kunnen treden. (vele leermomenten en discussie)

Perron29 is een plekje waar we ontstressing cursussen betreft het koken thuis gaan doen en waar ik wekelijks een seizoen gebonden menu zal koken. Omdat dit project een eigen interpretatie is aangaande de horeca wil ik u toch vertellen over de gastvrijheid en normen en waarden binnen ons gebeuren.

Waarden en normen binnen Perron29:


  • huisdieren zijn niet welkom
  • kinderen mag, alleen als zij opvoeding hebben genoten aangaande normen en waarden binnen onze maatschappij.
  • de gast mag niet nadrukkelijk aanwezig zijn.
  • nimmer overlast door stemverheffing. (geluidsoverlast)
  • er wordt niet vegetarisch gekookt.
  • vegetarische gasten zijn welkom, mits zij alles willen proeven van het vaststaande menu.
  • mensen met een allergie zijn welkom.
  • mensen met een allergie moeten wel een gerelateerd deskundig bewijs kunnen laten zien aangaande hun allergie.
  • de gast moet er zin in hebben om aan te schuiven, zonder negatieve insteek.
  • we doen niet mee aan trends, die interesseren mij niet binnen de horeca.
Nu kunt u denken, hoe arrogant Harry, maar dat is niet zo. Iedereen is welkom, maar we hebben wel waarden en normen binnen ons gezin en dus ook binnen het buitengebeuren.


Ik hoop dat we elkaar ooit spreken, dan kook ik voor u en u als gast, verteld u uw verhaal, en kunt u gelijk kennis maken met mijn gezin, tot dan......

ps. 
Ik respecteer iedere allergie en vindt dat vervelend voor de mens, echter het woordje allergie wordt tot vervelens toe binnen de horeca gebruikt om persoonlijke aandacht te krijgen en daar pas ik voor, net zoals adhd en al die andere gebruikte aandoeningen.
Ik respecteer alle persoonlijke aandoeningen binnen de maatschappij van nu, mits het door erkende & betrokken autoriteiten, ondertekend is. dan bent u welkom binnen onze tuin,

  


Ik ben echt, u toch ook....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten