maandag 6 juni 2016

Soms moet je luisteren, zien en voelen...

De horeca moet gaan luisteren, zien, voelen en dan conclusies trekken aangaande de toekomst. 

Gaan tot op het bot  voor een bedrijf, komt nog enkel voor maar is niet meer van deze tijd. Horeca bedrijven moeten transparant zijn aangaande doelstellingen en medewerkers moeten weten waar ze aan toe zijn. Lange werkdagen zijn uit den boze... en dat komt niet door het niet willen maar door de maatschappij. 

Het model van twee verdieners eist nu haar tol, echtscheidingen blijken normaal en eigen verkregen kinderen worden elders opgevoed. 
Werken binnen de horeca vraagt veel van medewerkers en het thuisfront zal kunnen gaan vragen om aandacht, dat is normaal, maar meer ook niet.
Werken binnen de horeca is een commerciële klus die gepaard gaat met karaktereigenschappen en daar wordt vaak aan voorbij gegaan.

Een horecabedrijf binnen het heden is flexibel met personeel, is duidelijk binnen haar geplande targets en is transparant.

Een horecabedrijf moet iets te bieden hebben om de komende vakidioten te motiveren en dat kunnen mensen zijn die nu nog niets met de horeca te maken hebben...  maar over vijf jaar wel.... 

Koken is een mooi vak, maar moet wel gestimuleerd worden vanuit het bedrijfsleven en dan krijg ik een lichte huivering....  want er lopen nog te veel zelfingenomen chefs rond die niet kijken naar het heden.... jammer is dat...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten