zaterdag 5 maart 2016

Gewoon willen koken, niet meer en niet minder...

Binnenkort wordt het denk ik lente, dus dat moeten we vieren binnen de horeca met een seizoengebonden aanbod, éénentwintig maart begint de lente en dan denken we dat alles wat we zalig vinden het voorjaar voorradig is... wat een onnozele gedachte bedenk ik mij wel eens...



De nieuwe kaarten aangaande seizoenen zijn een hot item binnen de horeca bedrijven... verder moet het natuurlijk duurzaam zijn, het liefst biologisch en of vanuit de streek, maar wat gaan we dan doen binnen een vakantiepark, waarbij de regionale mens ook wel eens een vorkje wil mee prikken.

Ik denk dat we vooral de kwaliteit en de prijsstelling in de gaten moeten houden, het moet aantrekkelijk blijven om een vorkje te prikken, we moeten geen trends gaan najagen, we moeten niet gaan 'kutten' met vernieuwende smaakcombinaties, we moeten vooral niet vernieuwend willen zijn en dan denk ik.... wat eenvoudig eigenlijk, we moeten alleen maar gaan koken, maar wel met de producten die bij ons passen en waarvan de gast kan genieten, al die biologische shit interesseert mij niet, want dat is een 'muze' waarvoor de gast betaald, geen moeilijke woorden meer, gewoon benoemen wat je geeft, maar wel van deze wereld en de wereld is snel geworden.... 

De sommelier is de man die ons de wijnen levert, het vlees komt van Lebouille uit Borne, de vissen worden gebracht door Veltman vis uit Harlingen en het ondergeschoven kindje 'de groenten' worden verzorgd door Van Gelder en Bidvest Deli XL verzorgd de rest....

Dan wordt kok zijn misschien wel eenvoudig, als je passie hebt en je smaken kunt combineren binnen de echte seizoenen... zonder al dat verzonnen moeilijke gedoe... unamie aangaande leven.... voor iedereen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten