dinsdag 28 april 2015

Wanneer dient een seizoen zich aan...

Vanmorgen, heel vroeg was is bezig.... ons 'kotje' verdient een update en daarvoor is een gedegen mise en place nodig om binnen geplande momenten 'effectief' te kunnen handelen. Het is officieel lente, maar de natuur kent onze kalender niet, 't zal inderdaad lente zijn maar de hagelbuien waren talrijk en het was koud. De fruittelers zijn 'beregenend' deze nachten....

Ons kotje, krijgt wat 'smink' aan de buitenkant... want er komen meneren langs om een oordeel te vellen en aan de binnenkant nemen we afscheid van hetgeen we twintig jaar geleden geweldig vonden... 'k ben dus naast mijn werk zowel buiten als binnen bezig en dat is prettig als 'niet-stilzitter....De meneren zullen oordelen over ''waarden' aangaande onroerend goed, die voor mij belangrijk zijn om een gebouwtje te kunnen optimaliseren voor de aankomende twintig jaar...

Tussen de buien  door door doe ik de werkzaamheden aan het huisje die daadwerkelijk kunnen, het schilderwerk staat 'downlow' door de buien, maar binnen verwijder ik verflagen die er al zowat honderd jaar op zitten. Waarbij ik wel wil opmerken dat er toen enkel maar met kwaliteit werd gewerkt... 't kost veel energie en doorzettingsvermogen om het goed te doen..

Tijdens deze privé-sessie-aangaande huis-update kreeg ik een telefoontje van ons restaurant of wij asperges kunnen serveren aanstaande donderdag... en dan neem je op met een kwast in de hand... en dan moet je even nadenken....tussen de hagelbuien door..maar we gaan het doen....

Vanaf donderdag serveren we asperges bij het Binnenhof... enkel en alleen met de beste ham (neemt Jol mee uit Dwingeloo) en met diverse keuzes.... we serveren ze met Malta's...en aan gesmolten boter doe ik niet.... de witte dames gaan met hand-getikte -hollandaise... tot donderdag mensen...

Het seizoen dient zich aan.... 'k heb er zin in....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten