maandag 13 april 2015

Bewust niet veranderen... kost soms moeite...

Wij mogen wonen binnen een gebouwtje wat zowat honderd jaar geleden gebouwd is en die bouwstijl van toen bevalt mij goed.... echter we hebben zo'n twintig jaar geleden een update gedaan dus deze zal binnen het leven nog éénmaal plaatsvinden...

Nimmer wilde ik een 'gelakt' huisje, een huisje wat voldeed en voldoet aan de 'opdragen inzichten'.... en dit komt door een gebeurtenis uit het verleden.... 'k deed ooit eens een catering op niveau aangaande het culinaire...en ter locatie schrok ik van het aangezicht der woning en had ik binnen seconden mijn oordeel geveld, maar het bleek anders... het huisje bleek achter de schermen veel architectuur te bevatten...

Geweldig vond ik dat..... je komt ergens, krijgt een belevingsbeeld maar het blijkt anders en die gewaarwording heeft mij gevormd aangaande huisjes, tuinen etc..... 
Ons huis heeft een voorom en daar geef ik weinig om... ook de voortuin doet mij minder dan de achtertuin..  

Ik respecteer het oordeel van de vakman... die ooit ons 'kotje verbouwde' naar het heden met behoud van materialen van toen, maar toch met oog voor de bewoners... ons  ''kotje' krijgt een update... maar we houden ons niet aan de regels.... de houten vloer is nu gelukkig versleten... en daar houd ik van... nu de looppaden zichtbaar zijn kunnen we gaan oliën, het schilderwerk van toen versplinterd.. harde verf... maar moet aangepast worden, de tegeltjes bij de gashaarden blijven evenals de marmeren schoorsteenmantels.. uit 1920....
De badruimte zal aangepast worden evenals de keuken maar enkel efficient ...  en eenvoudig... (ook voor de toekomstige aanhang), we hebben toen alles geupdate, twintig jaar geleden, dus nog één keer...

Ons bemodderde oprijlaantje ter garage zal blijven..... enkel omdat mensen het niet kunnen begrijpen....
De tuin doet het goed en is zonder te vermoeden functioneel...
Soms kost het moeite om niet mee te doen met de meute.... maar het maakt alles wel interessanter...

'k brandde vanavond even het haarde binnen de buitenkeuken om de oven te verkennen en dan wordt ik vrolijk... net zo vrolijk als dat ik momenteel ter arbeid ga.....  privé geef ik weinig om de voorkant... om aanzien....'k heb veel geleerd in de loop der jaren... alles draait om beleving..... en dat is interessant...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten