vrijdag 13 december 2013

Wat wil en verwacht een gast....

De stunt van de Lidl binnen Belgiƫ leeft nog wel even voort.... maar ik blijf erbij, het stemt tot nadenken. Afgelopen week loop ik nog even bij te praten met de slager, die mij een mooi stuk vlees laat zien wat zeven weken heeft liggen rijpen in een rijpingskast... malser en smakelijker kan ik mij niet voorstellen... en wat een geur..... maar ik ben mij bewust dat dit een persoonlijke beleving is....

Dit vlees wil je bereiden..dit is 'goddelijk'. maar willen de gasten dit ook, waarderen zij dit vlees ook en nog belangrijker, willen zij hiervoor betalen... het merendeel van de gasten heeft hiervan geen notie.... denk ik dan soms..... dus....




Gehengelde snoekbaars lees ik soms.... hand gedoken coquilles... allemaal heel mooi.... maar kun je dat doorberekenen... aan de gast... wil de gast de gehengelde snoekbaars... de gedoken coquilles.. wat wil de gast nou eigenlijk.... een verhaal of gewoon lekker eten... mijn visboer belde vandaag in verband met het Lidl-verhaal .... en natuurlijk kan een Lidl niet op tegen de huisgerookte visjes van mijn leverancier.....etc..... maar dat is mijn mening, je kunt het proeven..... maar daar gaan we weer, proeft de doorsnee gast dit ook.....



Misschien moeten we binnen de horeca nog transparanter worden aangaande de inkoop en waarom we bepaalde producten 'daar' inkopen.....ieder bedrijf zal een eigen filosofie hebben...
De Lidl heeft haar zaakjes goed voor elkaar.... en wat een chef van de kwaliteiten vindt boeit mij niet zo....wat ik persoonlijk vindt is niet zo belangrijk, een vol restaurant is vele malen belangrijker.... dat de 'gratis belevingsfactor' heeft meegespeeld in de score... kan .... maar... dan is er een bepaald publiek uitgenodigd geweest...
De gasten hebben een Lidl-diner genoten en waren meer dan positief...en dan moet je echt gaan nadenken.... wat wil de gast en wat wil het bedrijf... 
Het blijft stof om over na te denken..




Geen opmerkingen:

Een reactie posten